Hjem
/
Kokosmakroner
Kokosmakroner
Del

Kokosmakroner

Kokosmakroner er for mange en trofast tradisjon i jula. Disse kokosmakronene blir seige og saftige på innsiden, og sprø utenpå – akkurat slik de skal være.
05. desember, 2019

Du trenger:

  • 4 eggehviter
  • 200 g sukker
  • 1 ts vaniljesukker
  • 200 g kokosmasse

  1. Sett stekeovnen på 180 grader over- og undervarme.
  2. Visp eggehvitene lett sammen i en kjele. Bland inn sukker, vaniljesukker og kokosmasse.
  3. Sett kjelen på plata på middels varme, og rør hele tiden med en sleiv til massen er seig og litt grøtete, dette tar omtrent 5–10 minutter.
  4. Bruk to skjeer og sett topper av røren på et stekebrett med bakepapir.
  5. Stek makronene midt i ovnen i omtrent 10 minutter, til de er gylne.
  6. Avkjøl på rist og oppbevar kakene i en tett boks.

Tips! Dypp gjerne avkjølte makroner i mørk sjokolade. Pakk dem i et lite glass med sløyfe rundt og gi dem i julegave til en som har alt.

Tips! Kokosmakronene holder seg best om de fryses, så lag en stor porsjon, pakk i plast og legg i fryseren. Ta opp ønsket mengde etter behov.

Del

Nyeste poster

Nyeste poster
Godtlevert bilde
29.06.2021
Smoothie-is er perfekt hvis du vil få i barna litt ekstra frukt og grønt, uten at de merker det. Du kan variere nesten i det uendelige, det er bare å prøve seg frem og se hva familien liker. ⁠
Godtlevert bilde
29.06.2021
En frisk mangosmoothie er perfekt på varme sommerdager. Denne er laget med appelsinjuice, men du kan variere med kokosmelk i stedet, og ha i andre friske frukter hvis du har det liggende. Rester av ananas for eksempel. Eller jordbær. Fyller du på med spinat, får du en grønn variant. Bruk frukt og grønt som du har liggende, med de smakene du foretrekker.
Godtlevert bilde
28.06.2021
Ingen sommer uten potetsalat! Potetsalat passer til det meste, og kan varieres nesten i det uendelige. Det er bare å finne frem det du har i grønnsaksskuffen og bruke fantasien. Men så trenger du heller ikke så mange ingredienser for å få til en skikkelig god potetsalat - det enkle er ofte det beste. Her tipser vi om to enkle varianter - en basert på en sennepsvinaigrette og en med en base av crème fraiche.
Søk i Godtlesestoff
checkmark

Nyeste poster

Nyeste poster
Godtlevert bilde
29.06.2021
Smoothie-is er perfekt hvis du vil få i barna litt ekstra frukt og grønt, uten at de merker det. Du kan variere nesten i det uendelige, det er bare å prøve seg frem og se hva familien liker. ⁠
Godtlevert bilde
29.06.2021
En frisk mangosmoothie er perfekt på varme sommerdager. Denne er laget med appelsinjuice, men du kan variere med kokosmelk i stedet, og ha i andre friske frukter hvis du har det liggende. Rester av ananas for eksempel. Eller jordbær. Fyller du på med spinat, får du en grønn variant. Bruk frukt og grønt som du har liggende, med de smakene du foretrekker.
Godtlevert bilde
28.06.2021
Ingen sommer uten potetsalat! Potetsalat passer til det meste, og kan varieres nesten i det uendelige. Det er bare å finne frem det du har i grønnsaksskuffen og bruke fantasien. Men så trenger du heller ikke så mange ingredienser for å få til en skikkelig god potetsalat - det enkle er ofte det beste. Her tipser vi om to enkle varianter - en basert på en sennepsvinaigrette og en med en base av crème fraiche.