Mangosmoothie

Mangosmoothie

Hvis du føler deg litt trøtt om dagen, kan det være kroppen din som forteller deg at den trenger påfyll av vitamin C. Det finnes hovedsakelig i sitrusfrukter, grønnsaker og bær. Da er det ypperlig å lage seg en frisk smoothie. Bruk frukt og grønt som du har liggende, med de smakene du foretrekker.

Du trenger:

  • 1 mango
  • 2 dl appelsinjus
  • 1 banan
  • 1 lime (kan sløyfes)

  1. Del mangoen ved å føre kniven langs den store steinen i midten, og fjern skallet. Skjær mango og banan i grove biter.
  2. Kjør det sammen i en hurtigmikser, tilsett limesaft etter ønsket mengde og spe med appelsinjuice til passe konsistens.
  3. Hell smoothien over i glass og server.


Tips! Du kan også bruke fryst mango eller noen isbiter i smoothien. Andre frukter som ananas og pasjonsfrukt passer også veldig godt sammen med mango. 1 teskje revet ingefær i tillegg setter en ekstra spiss på smaken.


Min side finner du dagligvarer du kan legge til når du bestiller matkassen din. Klikk deg inn for å se utvalget av frisk jus som kan brukes i denne smoothie-oppskriften. I uke 7-10 finner du også jus og ferdiglaget smoothie på tilbud.

Les også

Hvor i kjøleskapet oppbevarer du maten?

5 sommerdrikker for barna

Frisk mangosalsa

Last ned appen

iOS og Android
ios logo
google play store logo

Last ned appen

iOS og Android
ios logo
google play store logo