Informasjon om koronaviruset


Denne siden vil bli oppdatert fortløpende (sist oppdatert 25.03.20).

Det er mye spørsmål rundt koronaviruset og hvordan det påvirker Godtlevert. Vi følger situasjonen nøye og tilpasser oss for å opprettholde en trygg og god tjeneste for alle kundene våre.

Vi opplever for øyeblikket stor pågang, men leverer matkasser over hele landet som planlagt. Vi får mye spørsmål og vil forsøke å svare alle fortløpende.

Vi endrer leveringsrutinene midlertidig

Vi setter matkassen i fra oss på utsiden (sjåføren ringer på). Du får en SMS når matkassen er levert. Inntil videre tar vi ikke med oss returpapp tilbake for å sikre at vi ikke bærer med oss noe smitte. Husk å slippe sjåføren inn i blokken om du bor i leiligheten, da settes matkassen utenfor døren din. Du kan oppdatere beskjed til sjåfør med ditt leilighetsnummer her. Ved nye endringer rundt levering vil vi varsle fortløpende.

Hygiene og renhold

Vi har alltid strenge hygienerutiner, slik som god håndhygiene, arbeidsklær og rengjøring, disse følger vi naturligvis opp ekstra tett i denne perioden.

For å minimere risikoen for spredning av smitte har vi innført en rekke ekstratiltak. Nevnte retningslinjer gjelder både våre for våre egne ansatte som er i direkte eller indirekte kontakt med produktet vi leverer og samarbeidspartnere som leverandører og sjåfører.

Dersom ansatte har vært i utsatte områder eller skulle vist tegn til symptomer følger vi normal prosedyre. Vi har alltid strenge hygienerutiner, slik som god håndhygiene, arbeidsklær og rengjøring, disse følger vi naturligvis opp ekstra tett i denne perioden. I tillegg har vi desinfeksjon av alle overflater i alle rom tilknyttet til vårt produksjonslokale.

Vi følger gitte råd om å minimere nærkontakt og har derfor nye rutiner rundt pauser og plass mellom medarbeidere i pakkeriet.  De ansatte følges opp kontinuerlig, med opplæring og påminnelse av hygienerutiner, vi kontrollerer at alle ansatte er symptomfrie og følger gitte hygienerutiner for å sikre en trygg leveranse.

Det er også en oppdatering i våre leveringsrutiner. Sjåføren setter igjen matkassen på døren og ringer på før han forlater adressen. Vi sender deg en SMS når matkassen er satt igjen på døren. Sjåføren tar heller ikke med returpapp de kommende ukene for å minske risikoen for smitte ytterligere.

Du kan fortsatt få noen utenlandske varer i matkassen. Det er ingenting som tyder på at viruset smitter gjennom mat eller drikke, men at det er syke mennesker som er smittebærende. Vi anbefaler alltid at du vasker frukt og grønnsaker før det spises.

Bestilling av matkasse

For de som ønsker å bestille matkasse fra oss, leverer vi som normalt over hele landet.

Bestilling av dagligvarer

Vi kommer nå til å innføre en begrensing i antall dagligvarer hver kunde får bestille sammen med matkassen. Dette gjør vi for å forhindre hamstring og sørge for at alle som ønsker å bestille dagligvarer har muligheten til dette. Dagligvarer finner du på Min-Side. Vi opplever stor pågang, og derfor vil det kun være mulig å legge til maks 6 artikler av hver dagligvare.

Betaling og endringsfrist

Fristen for endringer og avbestilling går ut tirsdag klokken 23:59 uken før levering. Dersom du ligger inne med en generert bestilling etter fristen har utløpt, vil denne fortsatt bli levert. Du som kunde vil ikke bli belastet før du har mottatt matkassen.

Har du spørsmål?

Vi svarer på alle spørsmål fortløpende, men har lengre responstid enn normalt på grunn av stor pågang. Ønsker du å komme i kontakt med kundeservice klikk her.

Last ned appen

iOS og Android
ios logo
google play store logo

Last ned appen

iOS og Android
ios logo
google play store logo